Kayseri’de bir araç sahibi, TÜVTÜRK’te kredi kartı ile ödeme yaparak 97 TL komisyon bedeli ödedi. Ancak masraflarla birlikte bu bedeli geri almak için harekete geçti ve sonunda 720 TL’yi geri aldı.
Kayseri’de aracını muayeneye götüren Serdar Kayaaltı, kredi kartı ile ödeme yapması nedeniyle 97 TL komisyon ücreti ödedi. Ancak bu ücreti geri almak adına hakem heyetine başvuran Kayaaltı, hakem heyetinin lehine karar vermesine rağmen paranın iadesini alamadı. Bunun üzerine TÜVTÜRK’ü icraya veren Kayaaltı, banka hesaplarına bloke koydurarak 720 TL’lik ücreti geri aldı. Yaşadığı süreci anlatan Kayaaltı, “Aracımın muayenesi gerekiyordu ve TÜVTÜRK’te zorunlu muayene yaptırmak zorunda kaldım. Muayene sırasında kredi kartı ile ödeme yaparken 97 TL komisyon ücreti talep edildi. İtiraz etmeme rağmen ödemek zorunda kaldım. Muayenemi yaptırdıktan sonra hakem heyetine başvurdum ve kazandım ancak paranın iadesini alamadım. Bu nedenle icra yoluyla banka hesaplarına bloke koydurarak 720 TL’yi geri aldım” dedi.
“Tüketiciler de hak sahibi”
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, satıcı hakları olduğu gibi tüketici haklarının da olduğunu vurgulayarak, “Ülkemizde tüketicinin hakları sıkça unutuluyor ancak tüketici de haklara sahiptir. Tüketiciler, haklarını korumak için ‘hakem heyeti’ gibi mercilere başvurabilir. Satıcılar tehditlerle tüketicileri korkutabilir ancak tüketiciler de haklarını arayabilirler. Önemli olan tüketicilerin haklarını bilmeleri ve korumalarıdır” şeklinde konuştu. – KAYSERİ
More Stories
Altının ons fiyatı 3 bin dolara yaklaştı
Temsilcilerimiz tur atlarsa ne kadar kazanacak?
AJet’in İstanbul-St.Petersburg uçuşları 15 Mart’ta başlıyor